17 Mayıs 2008 Cumartesi

AY ÇÖREĞİ P.D.Ç.S.E. 23

AY ÇÖREĞİ
Malzemeleri yazmadan önce bir çoğumuz ay çöreği yapmayı biliyoruzdur. Benim tarifimin özelliği içinde kullandığım harcın birgün önceden kalmış kekler ve yumuşamış bisküvilerden oluşması.

Hamuru için:
3 Su bardağı un
100 gr margarin
1 Fincan süt
1 Yumurta akı
1 Tatlı kaşığı şeker
1/2 Paket yaş maya

Harcı için:
Yarım paket bisküvi
2-3 Dilim kek
Dövülmüş ceviz yada fındık içi
Kuru üzüm
Kuru kayısı
1 Tatlı kaşığı tarçın
Hazırlanışı:
Şeker, süt ve yumurta akını iyice çırpın. Eritilip soğutulmuş margarini ilave edin. Karışımın üzerine un ve mayayı da ekleyerek iyice yogurun. Oldukça katı bir hamur elde edeceksiniz. Daha sonra üzerine nemli bir bez örterek yaklaşık 1 saat bekletin.
Püf noktası: Mayayı hamura karıştırmadan önce ıslatarak kabartmayın aksi halde hamurunuz pişerken kabarmayacaktır.
Bekleyip dilenmiş hamurumuzdan cevizden biraz büyük parçalar koparın ve merdane ile açın. Hamurumuzu oval biçimde açarsak ay şeklini vermek daha kolay olacaktır. Tüm iç malzemelerini karıştırarak hazırladığımız harçtan bir miktar içine koyarak bezelerimizi kapatalım. Daha sonra uçları içeri gelecek şekilde kıvırarak hilal şekli elde edin. Yağlanmış fırın tepsisine dizelim. Son olarak üzerine yumurta sarısı sürüp fındık parçaları dökelim. Önceden ısıtılmış fırında 200 derecede pişirelim. Afiyet olsun..

8 yorum:

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Ay çöreğine bayılırım. Ama pastanelerdekilerden uzak duruyorum... Ben de senin gibi yapıyorum... Ellerine sağlık...

Blog dünyasına hoşgeldin. Hayırlı ve de uzun ömürlü olsun bloğun....

Sıcacık sevgiler...

elif dedi ki...

hoşgeldin canım.
ayçöreğini çok severm.tarifini de ilk defa sende gördüm. denemek isterim. inşallah pastanede kiler gibi oluyodur.

sevgilerimle.

minikevim-elif

Unknown dedi ki...

Ellerine,emeğine sağlık arkadaşım.Çok nefis olmuş.Tarifini yayıladım.

Müjde!

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ DERGİSİ ÇIKIYOR..
Yayına Hazırlayanlar
http://nasibim.blogcu.com
http://birdemliksohbet.blogspot.com
Sorumlu Müdür
http://selmahlc.blogcu.com
Grafik Tasarım Düzenleme
Yağmur İpar

Sizde sunumuna özen göstererek hazırladığınız, leziz ikramlarınızın dergide yer almasını istiyorsanız porselendemlikdergi@hotmail.com adresine onay mesajı gönderebilirsiniz.
Bunun için yapmanız gereken tek şey:

Adınızı
Sitenizin adresini
Dergide yer almasını istediğiniz tarifin adını
Tarifin link adresini göndermeniz yeterli olacaktır.

Örnek
isim: SEVİL SAHİN
site adı: http://birdemliksohbet.blogspot.com
Tarif : SALATA YARIŞMASI
Link:http://birdemliksohbet.blogspot.com/2008/05/ite-salata-yarimamizin-birincisi.html

Ayrıca bu dergi için sponsor olmak istiyorsanız porselendemlikdergi@hotmail.com adresine başvurabilirsiniz.

NOT:Site adımı belirtip link eklerseniz size gelen ziyaretçiler etkinliğimize ulaşabilir.Eklerseniz çok sevinirim.Başka tariflerinizlede katılabilirsiniz.görüşmek dileğiyle...

fatosun mutfagından... dedi ki...

canım ellerine sağlık çok lezzetli görünüyor..blog alemine hoşgeldin..bende b eklerim..sevgiler..mutlu haftasonları

Unknown dedi ki...

selam blog dünyasına hoşgeldiniz uzun bir blog hayatı dilerim yorumunuz bol olsun sevgiler bende beklerim
Edaca30 ve papatya68



http://papatya68.blogcu.com

http://hobidunyam.womanforum.net/

http://hobidunyamwoman.blogcu.com/



hobıdunyam womanforum ıcın hazırladığımız yemek etkinlikleri "2"

poğaça etkinliğine sizlerinde katılımlarını bekliyoruz.

10-5-2008----10-6-2008 tarihleri arasında yapılacak olan etkinlikte sizleri ev sahibesi olarak papatya68 agırlayacak :)



yapmanız gereken şey güzel ellerinizle yaptığınız nefis poğaçalarınızı bloğunuzda yayınlayıp

http://papatya68.blogcu.com papatyaya bıldırmenız da yayınlayacağım lezzetli paylaşımlarınızı bekliyoruz.

sevgilerle: EDA & AYNUR



NOT:etkinliğimize bloğu olmayanlarda katılabilirler (sahrayolu@gmail.com adresine tariflerinizi ve isimlerinizi yazıp göndermeniz yeterli olacaktır bekliyoruz




HEPİNİZİ BEKLİYORUZ ULAŞABİLDİĞİM KADAR DAVETİYE DAĞITIYORUM AMA ULAŞAMADIKLARIM NOLUR KIRILMASINLAR YETİŞEBİLMEM İMKANSIZ NOLUR SİZ DAVETİYE BEKLEMEYİN KATILIN BURADAN DAVET EDİYORUM SEVGİLERİMLE

HULYA dedi ki...

merhabalar canım,
bloğun hayırlı ve uğurlu olsun.Şablonuna da bayıldım.Ayçöreklerin ise nefis olmuştu tadan biri olarak söyleyebilrim ki ellerine sağlık:-))

Adsız dedi ki...

Etkinliğimize katıldığınız için çok teşekkür ederim.Harika tariflerinizle etkinliğimizi şenlendirdiniz.Etkinliğimiz yarın sona eriyor.Yarın akşama kadar tariflerinizi bekliyorum.Bir etkinlik biterken yeni bir etkinliğim başlıyor.Ye # 34 bulgur etkinliği.Etkinliklere sürekli benim ev sahibi olduğumu düşünmeyin sakın.Porselen demlik çay etkinliği ev sahibi olmam salata yarışmasında ki birinciliğimden dolayıydı.Yarışmanın ödülü etkinlikte evsahipliği yapmaktı.Bulgur etkinliği ise bir sene öncesinden 2008 mayıs ayında evsahipliği yapacağım belli olmuştu.Yani bir yıldır bulgur etkinliğini bekliyordum.Sizleri YE#34 BULGUR ETKİNLİĞİNE mutlaka bekliyorum.Bulgurla yaptığınız bir tarifi yayınlayıp,başlığına YE#34 BULGUR ETKİNLİĞİ yazıp,etkinliğin benim sitemde olduğunu belirtmeniz yeterli.İster bana yorum yazabilirsiniz,istersenizde ye34bulgur@hotmail.com adresine adınızı,bulunduğunuz şehri,tarifinizin adını,sitenizin adresini göndererek katılabilirsiniz(Lütfen yorumlarda da bunları belirtin).Pazartesi tarifleri yayınlamaya başlıyorum.26 mayıs son katılım demiştim.Önceki etkinlikten dolayı bu etkinliğimizi fazla tanıtamadım.Bu yüzden tarifleri yayınlamaya başladığımda da gönderebilirsiniz.Bir ricamda etkinlik banner ını eklerseniz sevinirim(ekleyenlere çok teşekkür ederim).Böylelikle etkinliğimizden daha fazla arkadaşın haberi olur.Pazartesi görüşmek dileğiyle.Hepinizi bekliyorum.

Adsız dedi ki...

bir zamanlar mutfağımızı dağıtarak ve malzemelerimizi fütursuzca harcayarak bunların nereden geldiğini sorgulamadan yapamadığın ay çörekleri hala buzlukta durmakta .Bunların yenilebilmesi için buzlukta nekadar süre daha kalması gerekli